Saturday, February 7, 2009

My summer 08/09

adeh...
lama dh rasanya xmenulis blog ni..
maleh la..penat la..mcm2..

tapi ari ni tibe2 tangan cm gatal2 nk menaip sket..sje..bosan2..
kot2 la dgn menulis blog leh dpt awek..tau mana kn????

ari ni aku nk tulis pasal keidupan sepanjng summer aku taun 2008/2009 ni..
seperti mana yang telah diketahui ramai, (actually xla ramai sgt pn..sja wt propa), aku amat la gila keja summer ni..ni smua disebabkn aku nk kumpul duit nk menikah berjalan-jalan di aussie bulan 2 ni..so, kt bwh ni smua nya pasal keja-keja aku..

1. HOUSEKEEPER
-dh lebih dri staun dh aku keje kt hotel Ibis tu..dlu aku sllu ponteng keje, tapi disebabkn perasaan y gilekn duit, summer ni aku xpnah ponteng keje sja2 cmtu je..mintak tmbh shift ada la..
duit punya pasal, penat tolak tepi kejap..xpe..lepas ni aku enjoy sakan2..

2. CLEANER EVERTON HALL
-keje ni pelik..serius pelik..aku keja cm nk mampus..rasa cm dh 4-5 jam keje..tapi konpiusnya, tgk jam, sedar2 baru 1 jam keje..
konpius betui..
myb sbb keje sorng2 n keje agak bosan kot..
aku keja dri bulan 7 lgi, tapi bila masuk summer, aku smpat keje smnggu je kot, pastu aku stop..dh maleh dh..nk cri keje len..

3. OFFICE CLEANER
-atas bantuan hafiz@chouji, aku dpt keje ni kt WCC. keja kt cni agak mudah la..5 jam sehari, 5 ari sminggu n dri 6ptg smpai 11mlm..so bermula la minggu2 penat aku..
blh dikatakan 3 ke 4 ari setiap mggu aku akn pegi keja hotel dri 8pgi smpai lebih kurang 3-5ptg n smbung lak dri 6ptg smpai 11mlm kt WCC ni..penat woooo...gaji pon ok gak..tapi si boss macha aku letak code S kt aku punya tax..kuang ajor btol..rugi aku..tapi mmg sptutnya S pn sbb ni keja no 2 aku..tapi still xpueh ati..rugi2!!..

4. LIBRARY & REC CENTRE CLEANER
-Keje ni aku wt 5 ari ja, tu pn sbb tolong gnti si Chouji tu.. kedua-dua tempt tu kt Kilbirnie.
Rec centre amat la mudah nk buat, library ja cm haram sket..tapi ok la..dpt duit..kejap je pn..

5. STADIUM CLEANER
-yang ni plak mmg aku nyesal g keja...supervisor kt WCC aku ajk aku g keja kt stadium utk 1 ari..dia goda aku dgn bayaran double sbb keja tu ari Waitangi Day..aku pon dlm keadaan tergoda telah menerima offer tersebut walaupon dh kena sound awal2 keje tu start pkul 10.30 mlm smpai 6 pgi..aku bajet keje senang..ala stadium je pon...tapi kenyataannya....KEJE PALING SIOT PENAH AKU BUAT!!!..
siang tu smpai pkul 10.30 mlm, stadium org guna wt lawan rugby y NZ7 tu..pstu telah menjadi tabiat org new zealand ni, asal tgk game je, mst minum arak..bodo sungguh..menyusahkn idup aku y sememangnya susah ni..aku lak mlm tu kena cuci toilet..masuk ja toilet 1st dri 36 toilets tu, aku dh down..kotor dan jijik betui..tahap kekotoran tu mengalahkn jmban y xpnah cuci 10 taun...cesss!!! 1st toilet ja aku dh guna 2 beg itam juz utk botol arak..tu xmasuk brng2 len lagi tu..spender la, boxer la, g-string la, paper la, condom pon ada...ish2..sakan betui org new zealand..
dh la "hasil buangan" diorang pon ada y bersepah atas lantai..rasa cm nk muntah ja..
aku tahan lagi..msuk ja pkul 12 mlm aku dh xtahan sgt dgn kekotoran+kemualan+ke"rasa nk muntah"an ..jadi aku pon mula pikir mcm2 alasan nk blik..aku pikir nk ckp kawan aku masuk spital la..dirah sakit la..(sori dirah)..kepla penin la..mcm2..xtahan sgt dh ni..
tpi aku kuat kn jugak smngat n trus je keje smpai la dugaan ke-2 smpai kt aku.. dugaan ke-2 aku ngantuk..
nk dijadikn cite, aku ngantuk gile bile smpai pkul 3pgi..aku dh mamai dh..
keje pn aku wt slow, mata dok nmpk katil ja masa tu..
tu la, dirah sound suruh tido siang tu aku main game n guna tenet..last2 xsempat tido.
disebabkn aku xtahan sgt ngantuk, aku ckp kt supervisor nk g toilet..aku cri toilet y dh siap bersih, pastu aku masuk n pejam mata jap kt dlm jamban dia..pejam kejap ja..jnji pejam..hahaha..
smpat la seminit dua..boleh la tu..
in the end, berjaya jugak aku siapkn smpai pkul 6pgi...letih2...

6. COMPUTER CLEANER
-koleksi keja seterusnya dlm summer aku ni, computer cleaner...
keja ni one-off je sbnarnya..tapi disebabkn aku dh menggoda bos aku tu dgn teknik penggodaan tertinggi jadi dia pon tertarik la kt aku, (myb sbb aku comel kot..hahaha..bajet dan malu pada dri sndri)..jdi dia dh ckp nk aku sllu keje dgn dia bila dia dpt mana-mana customer..
so byk kali la aku keje dgn dia..keje mudah tapi bosan.. y pnting, I like it..

...so tu la keja aku spnjng summer ni..
smuanya dh nk berakhir xlama lagi..sok lusa dh nk g jln2 kt oz..
abih la duit aku..tapi ye la..klo dh kumpul duit tapi xguna nk buat pa lagi..jgn kedekut sgt..pling pnting, jgn kedekut duit utk mkn..nk membeli baju la apa la myb blh la nk kedekut. tapi klo nk mkn pon kedekut padahal duit byk, mmg nk kena penerajang..tambah2, duit byk berkepuk2, pstu kedekut + nk pow mknn org..mmg kena luku se"pam".

ok la...akhir kata...TUNGGU AKU AUSTRALIA..AKU AKAN SAMPAI MENEMUI KAMU...

1 comment:

-D- said...

dear encik khairil yg dh pnat bekerja spnjg summer,

- nikmati la balance cuti yg ada b4 anda bz semula dgn lab2 anda itu

- terima kasih kerna benarkn sya pau byk duit anda...hehehhe

*aksi mengada bla dh lma xgna tenet